Ako zvládať skúšky?

Všetci študenti by pravdepodobne túžili po nejakej aplikácii alebo programe, ktorá by nám dokázala dostať do hlavy všetky potrebné informácie na skúšku bez toho, aby sme nemuseli nad knihami tráviť celé mesiace. Takýto program ešte bohužiaľ neexistuje a preto si musíme s učením poradiť sami. Aj keď je to občas veľmi náročné, najmä vtedy, ak máme učenia príliš veľa a skoro vôbec nestíhame.

knihy.jpg

Ako si poradiť so skúškami?

  • Termíny – pri skúškovom je veľmi dôležité nepreceniť svoje sily. To znamená, že najlepšie pre vás bude, ak začnete s učením skôr, ako vôbec samotné skúškové začne. V takomto prípade si môžete dať na prvé skúšky hneď aj prvé termíny, nemusíte sa potom naháňať a stresovať, že sa nestíhate učiť. Pre vlastné dobro nekašlite na učenie a venujte mu viac času, aby ste potom nemuseli robiť skúšky celé prázdniny.
  • Vlastné poznámky –získať od niekoho poznámky býva občas veľmi dobrý pocit. Uvedomíte si, koľko ste ušetrili času tým, že vám niekto poskytol texty, ktoré by ste si museli inak sami spracovávať. Aj napriek tomu však vždy pamätajte, že vlastné poznámky nám vedia veľmi uľahčiť samotné učenie. Preto, ak aj dostanete už spracované poznámky, najprv si ich sami celé prejdite a prispôsobte si ich svojim potrebám a formám, z ktorých sa vám učí najlepšie.

skripta.jpg

  • Pravidelné rozostupy medzi skúškami –ak máte možnosť, vždy sa sústreďte najmä na to, aby ste mali medzi jednotlivými skúškami aspoň približne rovnaký čas. Prečo je to dobré? Vždy sa môžete plne venovať iba učeniu sa na jednu skúšku a teda máte väčšiu šancu, že sa materiály naučíte kvalitnejšie a detailnejšie. Učiť sa na dva predmety naraz, pričom máte na celé učenie iba 1 – 2 dni je veľmi stresujúce a nakoniec môžete dopadnúť nervovo zrútený s tým, že nespravíte ani jedu skúšku.

Vysoká škola je občas veľmi náročná, nájdite si preto svoj vlastný systém učenia sa, ktorý vám najviac vyhovuje, aby ste si štúdium čo najviac zjednodušili!

Dánske kráľovstvo

Dáni sú častokrát označovaní za gurmánov severu a je to minimálne z dvoch dôvodov. Dáni sú veľmi vyberaví v jedle a milujú zvláštne kombinácie ingrediencií. Povedali by ste to na nich?
Dánsko patrí medzi severské krajiny, takže je samozrejmé, že v ich kuchyni prevládajú ryby a dary mora. Dáni z rýb a plodov mora jedia najčastejšie slede, tresku, lososa, úhora a krevety. Okrem rôznej úpravy rýb obľubujú sladké jedlá pripravené z ovocia alebo aspoň v kombinácii s mäsom. Čo sa týka mäsa, je to hlavne hovädzie a bravčové mäso.

zrnková káva.jpg

Medzi typické dánske pokrmy patria:

  • Smorrebrod – je to bohato obložený sendvič z tmavého chleba s mäsom, rybami, darmi mora, zeleninou a vajíčkami.
  • Sild i lade – sú to marinované haringy, typické pre Dánsko.
  • Gravad Laks – údený losos.
  • Dánsky koláč Wienerbroed – viedenský chlebík a pečivo z pľundrového cesta, ktoré poznáme ako „lupačky“. Je to obľúbené sladké jedlo. Plnia ho aj jablkovou plnkou, ovocím, orechmi alebo so zeleninou.

Najobľúbenejším dánskym studeným predjedlom je sleďový šalát nazývaný Skagen Sild Salat.
Vedeli ste, že Dáni sú znalci kávy? V Dánsku je káva oveľa viac obľúbenejšia než čaj. Pražené čerstvé zrná sa melú priamo v kaviarni a zalievajú sa vodou v špeciálnych nádobách. Objednať si kľudne môžete:

  • Italské espreso
  • Cappuccino
  • Cafe Latte
  • Kávu bez kofeínu

předkrm.jpg
V Dánsku nie je prohibícia na alkohol , takže všetky druhy pív a liehovín nájdete v supermarketoch. Medzi najbežnejšie pivá v Dánsku patria Carlsberg a Tuborg. Vedeli ste, že Dáni pijú aj české pivá? Tušíte, ktoré sú to? Napríklad Staroprameň a Krušovice. Dokonca Dáni dokážu z piva uvariť aj polievku. Akvavit je pálenka, ktorá sa v Dánsku podáva vychladená a Dáni ju pijú na „ex“ a zapíjajú pivom.
Vedeli ste, že:
V Dánskom jazyku sa nenachádza výraz pre slovo “prosím.”
Pri výbere mena pre dieťa existujú pravidlá, podľa ktorých sa obyvatelia musia riadiť.
Bluetooth má meno po druhom kráľovi Dánska – Harald Bluetooth (Harald I. Modrozubý).
Je považované za najstaršiu krajinu sveta.
V Dánsku žije viac ošípaných ako ľudí.

Pitný režim

Mnoho ľudí v dnešnej dobe nepije dostatok vody, v horších prípadoch ani iných tekutín. Spôsobuje to nemalé zdravotné problémy, ktorých je neskôr ťažké zbaviť sa. Sladené nápoje obsahujú prázdne kalórie, ktoré sú časťou príčinou obezity. Ak chudnete, rozhodne ich vylúčte zo svojich stravovacích návykov. Často sú tiež plné konzervantov, éčok a iných chemikálií, ktoré sa zhromažďujú vo vašom tele a škodia. Minerálne vody sú síce obohatené o výživné látky, ale je tiež potrebné dávať si pozor na množstvo ich konzumácie. Nemali by ste nimi nahrádzať obyčajnú vodu, ale z času na čas vám neuškodia, práve naopak. Minerály nášmu telu prispievajú – napríklad horčík bojuje proti kŕčom, vápnik posilní vaše kosti a kĺby. Platí tu však pravidlo, že všetkého veľa škodí.

minerální voda

Množstvo

Je veľmi diskutovaná téma, koľko tekutín by mal človek denne vypiť. Niektorí tvrdia dva litre, iní tri a niekto sa prikláňa k možnosti poslúchať vlastné telo, teda piť len keď cítime smäd. Nech už je pravda akákoľvek, faktom ostáva, že najdôležitejšie je, aby sme sa my sami cítili dobre.

Každému vyhovuje niečo iné, preto je potrebné prispôsobiť pitný režim svojmu veku, váhe, fyzickej záťaži, aj ročnému obdobiu. V lete či pri cvičení je potrebné piť viac než v zime, pretože naše telo na ochladzovanie vylučuje pot, ktorý následne do tela musíme doplniť vodou. Naše telo je tvorené vodou zo sedemdesiatich percent, preto by sme na ňu určite nemali zabúdať. Časťou príčinou nedodržiavania pitného režimu môže byť nedostatok času popri práci, snažte sa tomu však vyhýbať. Vždy majte po ruke pohár či fľašu vody, ktoré pripomenú, že vaše telo si čosi pýta.

láhvě

Je veľmi potrebné vhodne si množstvo rozdeliť počas dňa, aby sme nevypili naraz priveľa a potom nič. Je vhodné piť viac kým vykonávame nejakú činnosť, či už psychicky alebo fyzicky náročnú. Hodinu pred a hodinu po jedle by človek nemal piť. Vôbec nie je vhodné piť priamo pri jedle. Spôsobuje to neskôr nepríjemné tráviace ťažkosti akými sú napríklad nadúvanie či bolesti brucha. Ak vás tieto problémy často postihujú, skúste si dávať pozor, aby ste dané chyby neopakovali.